Ángela Portilla Leytón, primera ganadora del concurso 'Palabras de Viaje'


Ángela Portilla Leytón, ha sido la primera ganadora del concurso 'Palabras de Viaje' del programa 'La voz del pueblo' de la radio LA BOMBA F.M.

Con el poema, escrito en catalán 'La Memòria de La Terra', ha sido premiada con el libro 'El gran juego' de la escritora Leticia Sánchez, libro con el que ganó el premio 'Ateneo de Sevilla' y quien también estuvo en nuestro programa a comienzo de éste año.

Felicitaciones a Ángela y que continúe escribiendo. Quienes quieran participar pueden enviar sus escritos al correo:palabrasdeviaje@mail.com La bases las pueden consultar aquí.

Aquí os compartimos el poema de Ángela:

La Memòria de La Terra

La terra en la seva memòria guarda,
els nostres passos apressats o lents,
que dia a dia van escrivint històries,
de vida, gent, pobles i ciutats.
Escrites sota el sol, sota la pluja i el vent,
amb la suor del treball o el somriure d'un nen;
impregnades d'energia, lluita, somnis,
i desitjos de trobar un millor camí.

Camins caminats i altres per caminar;
recordant el passat, vivint el present
i construint el futur; serpentejats, rectes,
accidentats, tranquils, però camins per fi.
En una terra llunyana, aquesta terra Catalana;
ha acollit els meus passos emigrants,
les meves batalles guanyades, també les pèrdues;
alegries, patiments, somriures i plors.

Fàcilment s'ha instal-lat al meu cor,
amb la seva llengua, cultura, història i gent;
la senyera lliure fa una onada al meu cap,
i el meu esperit s'omple d'alegria.
Gràcies pàtria catalana,
gràcies terra acollidora,
per oferir-me la teva memòria,
per jo escriure la meva història.

1 comentarios:

8 de junio de 2012, 19:55 Angela Portilla dijo...

Muchas gracias Omaira, Ayda y la Bomba FM; estoy disfrutando mucho del libro, me ha encantado, un abrazo!

Publicar un comentario